ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ Рівні та бали ' . - Критерії навчальних досягнень учнів 1. Початковий 1 Учень може назвати одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти 2 Учень називає кілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; обирає правильний варіант від¬повіді з двох запропонованих (на рівні «так-ні»); має загальне уявлення про лічбу часу в історії, визначає послідовність подій (на рівні «раніше-пізніше») 3 Учень може двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати історичну подію, постать за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям (на рівні «так-ні»); має загальне уявлення про історичну карту '. II. Середній 4 Учень може репродуктивно відтворити (у межах чотирьох-шести простих речень) частину навчального матеріалу теми; дати визначення історичних термінів, наведених у тексті підручника або названих учителем; назвати одну-дві основні да¬ти; показати на карті історико-географічний об'єкт 5 Учень може відтворити основний зміст навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя; визначити окремі ознаки іс¬торичних понять, назвати основні дати; за допомогою вчителя може показати на історичній карті основні місця подій 6 Учень загалом самостійно відтворює фактичний матеріал теми; може дати стислу характеристику історичній постаті (за алгоритмом), встановити послідовність подій; загалом правильно вживає історичні терміни; може показати на карті міс¬ця основних подій, користуватись за допомогою вчителя (зразок, пам'ятка, алгоритм) джерелами історичної інформації (наочними та текстовими, що подаються у підручнику) III. Достатнійі 7 Учень загалом послідовно і логічно, самостійно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної тер¬мінології, дає загальну характеристику події (причини, наслідки, значення), виокремлює окремі ознаки явищ та проце¬сів; "читає" історичні карти і картосхеми з опорою на їх легенду; встановлює послідовність і тривалість історичних подій; використовує наведені у підручнику документи як джерело знань 8 Учень володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає загалом правильне визначення історич¬них понять, аналізує історичні факти на основі їх опису і наочного відображення, порівнює однорідні історичні події та явища, характеризує причинно-наслідкові зв'язки між історичними явищами у межах теми, встановлює синхронність по¬дій у межах теми; використовуючи легенду карти, супроводжує показ історичних об'єктів їх словесним описом 9 Учень вільно оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовує свої висновки конкретними фактами, взятими з підручника (наочних посібників, історичних документів); може дати по¬рівняльну характеристику історичним явищам, визначення понять; загалом самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; встановлює синхронність подій у межах курсу; може аналізувати зміст історичної карти, узагальнювати та зас¬тосовувати набуті знання IV. Високий 10 Учень упевнено оперує набутими знаннями і застосовує їх для розв'язання нових навчальних проблем; виявляє розумін¬ня історичних процесів; робить аргументовані висновки; характеризує історичні явища і процеси, використовуючи різні джерела інформації; рецензує відповіді учнів; співставляє і систематизує дані історичних карт і застосовує їх для харак¬теристики подій, явищ, процесів; встановлює синхронність подій вітчизняної та всесвітньої історії 11 Учень володіє глибокими і міцними знаннями, може вільно висловлювати власні судження і переконливо їх аргументу¬вати; може аналізувати історичну інформацію, співвідносити історичні процеси з періодом (епохою) на основі наукової періодизації історії; має досить міцні навички роботи з історичною картою 12 Учень у повному обсязі опанував програмовий матеріал; має глибокі й міцні знання, здатний, відповідно до вікових особ¬ливостей, презентувати власну інтерпретацію (версію, розуміння, оцінку) історичних явищ
|